دیدبان

گمانه‌زنی‌ها از زنده بودن مسئول رسانه‌ای داعش/ ریان مشعل در اروپا!؟

گمانه‌زنی‌ها از زنده بودن مسئول رسانه‌ای داعش/ ریان مشعل در اروپا!؟

به گزارش «دیدبان» به نقل از منابع بومی سوریه؛ بر اساس گفت‌وگوی برخی از منابع با رسانه‌های غربی در بمباران هوایی یکی از مراکز داعش در شرق سوریه مسئول رسانه‌ای این گروه تروریستی تکفیری به هلاکت رسید.

بنابر این گزارش، "براء کادک" ملقب به «ریان مشعل» مسئول رسانه‌ای گروهک تروریستی داعش در جریان بمباران ساختمان این گروهک تروریستی  در شهر "المیادین" واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) توسط بمب افکنهای آمریکایی به هلاکت رسید.

پیش‌تر رسانه های منطقه‌ای و عربی خبر کشته شدن وی را در چند ماه اخیر اعلام کرده‌ بودند کهبه گفته منابع مطلع این خبر کذب است.

یکی دیگر از اعضاء دستگیر شده داعش در موصل عراق که گفته می‌شود سال گذشته به جهت تقویت جبهه عناصر داعش در عراق از شرق سوریه وارد عراق شده است به منابع امنیتی اعلام کرده است که شخص ریان مشعل در عراق و سوریه به سر نمی‌ببرد و وی از ماه ها قبل بر اساس سناریو و راهبردهای داعش، به اروپا گریخته است.

یکی از این موضوعات بازگشت به سرزمین‌های دورتر از غرب آسیا است که به احتمال زیاد کشورهای اروپا مد نظر این گروهک خواهند بود و بر اساس آخرین ویدئوی منتشر شده توسط داعش «جهاد سایبری» در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع می‌تواند مهر تاییدی بر این باشد که مسئول رسانه‌ای داعش در حال حاضر زنده است و به دنبال فعالیت پنهان خواهد بود.    
تهیه و تولید فیلم از جنایات داعش مانند عملیات ذبح و اعدام قربانیان این گروه و انتشار آن در فضای مجازی از جمله ماموریتهای این فرد به شمار می رفت.

لازم به ذکر است که ریان مشعل و دوستان وی از ابتدای بحران سوریه در دفتر گروه "شبکه حلب نیوز" زیر مجموعه رسانه‌ای معارضان به اصطلاح معتدل و میانه روی دولت سوریه فعالیت می‌کردند اما با تشکیل داعش، به این گروه پیوسته و اقدام به تاسیس بازوی رسانه‌ای گسترده برای آن کردند.

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه